Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Strike Back 3. évad

Kevesebb csöcs, több minőség

2012. október 20. - Flankerr

kritika.jpgAz első négy rész után kicsit leszedtem a keresztvizet a Strike Backről, mert a forgatókönyvvel, az erőltetett cliffhangerekkel komoly problémáim voltak, és nem csak nekem. Szerencsére ezeket nagyjából korrigálták a készítők, a sorozat feljavult a második felére. Spoiler- mentes kritika következik a harmadik évadról.

komment.jpgA fő történetszál ezúttal Afrikára koncentrál. Más motivációk, más történetvezetés, mint eddig, de az áthúzódó jelleg megmaradt, a két részes, mini epizódokkal együtt. Nekem bejött, de megértem, ha másoknak a végére elegük lett a fekete kontinensből. Cserébe gyönyörű vágóképeket kapunk. Jó ötlet volt, hogy ezúttal három „főgonosz” karaktert láttunk, mindegyikük más történettel, mozgatórugóval, viselkedéssel.

strike1.jpgA „jók” összetétele lényegesen nem változott, bár Damien többet volt képernyőn: súlyos pillanatok jutnak neki, amik szépen árnyékolták alakját. A főszereplő páros továbbra is kiválóan működik, és a jópofizást, erőltetett humort se vitték túlzásba. Az akciók mennyisége és minősége több mint kielégítő: persze az ellenség nagy része csak golyófogónak van, de jók a kameraállások, a pörgős jelenetek profin vannak összerakva, és nem spóroltak velük. Ez továbbra is a sorozat védjegye és fő vonzereje.

Az előző évadhoz hasonlóan a feszültség növekedésével erősen csökken a szex és cici szám, bár az évadzáróba csak becsempésztek még kettőt. A casting átlagos, de kiemelném Eamonn Walker (Oz, Fegyvernepper, Nap könnyei) vendégszereplését, Shane Taylor-t (Elit alakulat), és Charles Dance (Trónok harca) hatalmas alakítását. Ezen a téren húzták talán a legváratlanabbat a készítők, de ezt természetesen nem lövöm le. A főszereplők segítőit is jól beleillesztették a történetbe, több szerepet kapnak, mint a második évadban.

strike2.jpgNem hallgatom el a negatívumokat se. Afrika túlsúlyát már említettem. Logikai buktatók, irreálisan gyorsan egyik helyszínről a másikra jutó főszereplők árnyalják a képet, igaz ezt még a 24 se tudta teljesen megoldani: a pörgés oltárán áldozzák fel a realitást, mint mindenhol. Noha pont az ötödik résztől kezd javulni a színvonal, a záró jelenete rettenetes gagyi lett, és csúnyán kilógott a többi közül. Értem az okát, értem a kimenetelét, de a megvalósítás egyes alá. Az évad végső harca ötletes volt, de a „megoldás” szintén amatőrön lett megoldva. Cserébe, ami utána történt, az nagyon „szépen”, stílusosan lett lezárva.

strike3.jpgA fentiek és az évad eleji megbicsaklások ellenére én élveztem a harmadik etapot, és bátran merem ajánlani mindenkinek: a pontszám 4/5. A rajongóknak két jó hírem is van: a nem túl erős nézettség ellenére a Cinemax berendelte a negyedik évadot. Amit a szokásos Dél-Afrika mellett újra Magyarországon is fognak forgatni. Statisztára fel! A legvégére egy jó tanács: a sorozat FB oldalát csak az lájkolja, aki szinte azonnal nézi a részeket, mert a sűrű ismétlések promózása miatt csúnya spoilerekbe lehet belefutni. Én szóltam.

4.jpg

facebook.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr284858796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása