Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

A cseh/szlovák X-Factor másodikjai a magyar X-Faktor castingján

2017. szeptember 18. - Ádám // emTV.hu

Az idei X-Faktor legutóbbi, szombati szereplőválogatós adásában – melyről itt írtunk bővebben – színpadra lépett a 2014-es cseh/szlovák X-Factor második helyezett párosa, Ricco és Claudia is. A két énekes találkozásáról, illetve a két autóbalesetet elszenvedett tolószékes fiú megdöbbentő történetéről a tovább mögött olvashattok.

"Az emberek azt gondolják, hogy akkor kezdtem el énekelni miután lebénultam. De én nem azért énekelek, hogy az emberek sajnáljanak engem."

Ricco és Claudia a műsorban utolsóként léptek színpadra, azaz ez volt az adás nagy sztorija – teszem hozzá okkal. A Klaudia Farkašová és Richard Šarközi alkotta páros három évvel ezelőtt elindult a cseh Prima és a szlovák JOJ televíziók által közösen bonyolított cseh/szlovák X-Factorban, melyben a második helyezettek lettek! (Egyébként a dobogó harmadik fokán az a Gyurcsík Tibi állt, aki a 2011-es magyarországi Faktorban elsőként esett ki az élő show-ból.)

Történetük viszont nem csak emiatt különleges – és egyben igen tragikus: 2008-ban találkoztak először egy húsvéti bulin, ahol Klaudia fellépőként, Richard pedig vendégként vett részt. Aztán négy évre rá Klaudia felkérte, hogy egy szám erejéig dolgozzon vele együtt az albumán. Állítólag akkor hallotta őt énekelni először. Csak annyit tudott, hogy jó énekel, és biztos volt benne, hogy a felvétel jól sikerül. Ez volt az a pont, ahol elkezdődött a közös munka. Mindeközben 2009-ben az egyébként operaénekesnek tanuló Richard Šarközi szörnyű autóbalesetet szenvedett, melyben mindkét lábára megbénult.

"Ott feküdtem, nem voltam akkor még képes rendesen ülni se. Kezeimbe se tudtam semmit tartani. Mindent újból kellett tanulnom, mint egy újszülöttnek. Hogyan tartsam a tollat, egyedül fürdeni, enni, vagyis mindent. Szerencsére a kezeim nem bénultak le, de azért így is jó pár hónapba telt mire újra tudtam használni őket.

Négyen voltunk az autóban. Én, egy barátom és két ismerősöm. Az egyikük volt a sofőr. Senkinek nem történt semmi, csak nekem"

– idézte fel a történteket egy 2014-es interjúban. Csak akkor tudatosult benne, hogy milyen hatással volt a balesete az életére, mikor visszanézte egy régebbi fellépését, melyen még tudott állni. Klaudiával kapcsolatban viszont csupa pozitívat mondott:

"Ő számomra afféle földre szált angyal. Klaudia egy olyan típusú ember, aki úgy segít, hogy nem is tud róla. Teljesen fel tud tölteni."

2014. szeptember 29-én este aztán újabb baleset történt. Útközben hazafelé a hangstúdióból az R1-es úton haladtak Nagyszombat felé. Egy kamion ütközött az út szélen parkoló autóval, minek következtében a vontatóról leesett néhány megrakott raklap. Az egyik eltalálta az énekes autóját, melyben az anyósülésen ülő énekes mellett Klaudia, és a volánnál menedzserük, Mirko Čimom is benn ült. Lassan haladtak, füstöt láttak, de már túl késő volt. Klaudia elbeszélése alapján az életüket részben az mentette meg, hogy egy biztonságos luxusautóban utaztak.

emTV.hu // topy.sk // külön köszönet Misicak Péternek

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr9412829576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása