Aránytalan hosszúságú reklámok a kertévék online felületein

2017. október 26. 16:50 - Ádám // emTV.hu

Nem a kedvenceim, de semmi gondom a reklámokkal – ez az egyik szükséges rossz, ami nélkül nem létezhetne például a kereskedelmi televíziózás sem. És még mielőtt sokan azt gondolnák magukban, hogy nem lenne kár ezekért a csatornákért, emlékeztetném a tévéje sincs, de azon is a Spektrumot néző tisztelt olvasókat, hogy a Spektrum is kereskedelmi televízió. Továbbá a kertévéken sok olyan tartalom is készül, melyek fontos üzenetet hordoznak, ismeretet terjesztenek, vagy közérdeket, esetleg még kulturális értéket is képviselnek. Bejegyzésem témája viszont mégsem ez, hanem a televíziós csatornák online felületein igencsak megszaporodó, a videós tartalmak előtt megjelenő átléphetetlen reklám-szpotok.

onlinereklam_illusztracio.jpg

A digitális piacon is hatalmas a verseny, az RTL Magyarország pont ma jelentette be, hogy erősítenek jelenlétükön az online térben. A Brandfesztiválon a társaság vezérigazgatója az RTL Most megújulása kapcsán azt is elmondta, hogy a kutatásokból kiderült, a hazai piacon mindössze a felhasználók hét százaléka lenne hajlandó pénzt adni a tartalomért – így az RTL Most továbbra is ingyenes marad.

Valamilyen formában minden piaci szereplőnek erősítenie kell, ami pénzbe kerül. A fejlesztés, programozás, üzemeltetés mellett például sok esetben azért is felárat kell fizetni, ha a (külföldről) vásárolt tartalmakat nem csak a tévécsatornán szeretné vetíteni, hanem visszanézhetővé is tenné az online térben.

Igaz, van olyan csatorna, aki bár a lehető legtöbb esetben megvásárolja a digitális jogokat, mégsem tart fenn olyan platformot, ahol visszanézhetővé tenné azokat, ám nem ez a jellemző. A legtöbb médiavállalat mindent értékesít, amit csak lehet. Értelemszerűen jobb pénzt termelni, mint nem, márpedig egy reklámmentes Szulejmán nem fial valami sokat.

A nagyszabású tévéshow-k közül a TV2 Sztárban sztár című műsora a produkció minden négyzetcentiméterét értékesítette; a termékelhelyezések, virtuális reklámok, és a csak egy reklám mellett az énekesek fellépéseit összefoglaló visszatekintésnek is van már támogatója. De ez mind olyan dolog, ami hozzátartozik a tévénézéshez, ráadásul többségükben nem is jár megszakítással, vagy ha jár, nagyon röviddel, így kevésbé zavaró.

Nincs ez így az online térben! A hazai tévécsatornák weboldalain szinte kivétel nélkül egy ennél sokkal bosszantóbb, és aránytalanabb megoldással találkozhatunk. Legyen szó egy teljes műsorról, külföldi sorozatról, vagy csak egy harminc másodperces promóról, nézhetjük végig a szintén harminc másodperces televíziós Nissan, Oral-B vagy OTP Lakáshitel reklámot – esetleg a holland és flamand bvn tévéhálózat szpotját a kutyapártos Kovács Gergely előtt.

Harminc másodperc átugorhatatlan reklám a csatorna egyik műsorának, sorozatának szintén harminc másodperces előzeteséért? Aránytalan, mint negyvennégy százalékkal kétharmaddal nyerni.

A videómegosztókon eddig is megszokott móddal ellentétben, ahol vagy rövid, tíz másodperces reklámok, vagy az adott idő után átugorható szpotok sokkal elegánsabb megoldás lenne, legalább a promók előtt, ahol néha hosszabb a reklám, mint maga az előzetes. Egy teljes sorozat, műsor, vagy teljes műsorrészlet esetében pedig mindenki számára elviselhető egy-egy a tévében megszokott hosszúságú reklám.

Egyébként míg az elmúlt két hétben nem telt el nap anélkül, hogy akármelyik tévécsatorna ajánlóját akartam is megnézni, előtte mindig lement egy szpot, addig ma hiába próbáltam, egybe se futottam bele... Mindenesetre remélem, hogy a médiavállalatok az online felületek reklámszolgáltatóival közösen mielőbb kialakítanak majd egy nézőbarát gyakorlatot!

emTV.hu // k épünk illusztráció

kapcsolat_head.jpg

komment
Címkék: Kritika Reklám

A bejegyzés trackback címe:

http://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr4713087670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.