2014-ben az év 365 napjából 318-at az RTL Klub nyert. A második helyen álló TV2 ennek csupán csak töredékét; 29 estét. A TV2 így, 29 megnyert estével 2014-ben mindössze 11-gyel haladja meg az állami M1 csatorna eredményét; 18 megnyert estét.
Televíziócsatornák megnyert estéinek száma 2014-ben, 18-49 éves célcsoport, főműsoridő (19:00-22:59), az RTL3 értékesítési csatornacsoportot egy csatornaként számítva
Amennyiben az RTL Magyarország speciális kereskedelmi csomagjaként értékesített kábelcsatornáinak eredményét is figyelembe vesszük, akkor az úgynevezett RTL3, amely a COOL, a Film+ és az RTLII csatornából álló kereskedelmi csomag a harmadik helyre szorította le 2014-ben a TV2-t, átvéve tőle a második helyet.
Ezt figyelembe véve 2014-ben az év 365 napjából (299+25) 324-et az RTL Magyarország csatornái nyertek. Az RTL Klub 299-et, míg a második helyen álló RTL3 (a COOL, a Film+ és az RTLII csatornából álló kereskedelmi csomag) 25 estét. A TV2 így, 24 megnyert estével 2014-ben csupán a harmadik helyet tudta megszerezni, ami ráadásul így mindössze 7-tel haladja meg az állami M1 csatorna eredményét.
Legnézettebb televíziós programok 2014-ben a 18-49 éves célcsoport körében (Minimum 7 perc hosszúságú programok. Sportközvetítéseknél a teljes mérkőzések adataival számolva)
Sikeresen startolt az X-Faktor 2014-es évada is. Az X-Faktor szeptember 20-i adása 47.8%-os közönségaránnyal az éves toplista második helyén végzett a kereskedelmi célcsoportban. Az első válogató adást a 18-49 éves korosztály körében 778.974-en követték nyomon.
Ezt csak a brazíliai labdarugó-világbajnokság július 13-i döntője tudta felülmúlni, amelyet az M1 közvetített. A döntő a kereskedelmileg kiemelt korcsoportban 47.4%-os közönségaránnyal és 823.441 nézővel a toplista első helyén végzett, míg a toplista harmadik dobogós helyén szintén az X-Faktor áll; az október 4-i adását – mely 41.9%-os közönségarányt (SHR) ért el – 741.478-an követték nyomon. Így az első és a tizedik helyet leszámítva – amelyen szintén az M1 által közvetített labdarugó-vb július 8-ai mérkőzése végzett – a lista nyolc helyén csak RTL Klubos műsorok állnak.
Azonos tulajdonoshoz tartozó televíziócsatornák összesített csatornacsoport közönségaránya 2014-ben, 18-49 éves célcsoport, egész nap (02:00-25:59)
Tavaly is az RTL Magyarország csatornái voltak a legnépszerűbbek a nézők körében. 29%-os közönségarányával a csatornacsalád (RTL Klub, COOL, Film+, RTLII, Sorozat+, RTL+, Film+2, Muzsika TV) abszolút piacvezető. A Cool legnézettebb műsora 2014-ben az Avatar volt, 233.736 nézővel és 14.2%-os közönségaránnyal (18-49-es korcsoport). A Film+-é a Feláldozhatók 2 15.3%-os közönségaránnyal és 254.361 nézővel, míg az RTLII legnézettebb adása a ValóVilág6 tavaly január 12-i adása volt, 15.6%-os közönségaránnyal, amit a kereskedelmi korosztályból 317.851 ember látott.
Mindössze 16%-os közönségarányt tudott összeszedni a TV2 csoport (TV2, SuperTV2, Fem3, Pro4), de tavaly ez is elég volt a második helyre. Az állami csatornacsalád (M1, M2, M3, Duna TV, Duna World) csupán 10.7%-os közönségarányt tudott elérni 2014-ben.
Azonos tulajdonoshoz tartozó televíziócsatornák összesített csatornacsoport közönségaránya 2014-ben, 18-49 éves célcsoport, egész nap (02:00-25:59)
A különbség még nagyobb volt 2014-ben ha azt a napszakot – a főműsoridőt vizsgáljuk (19:00 – 23:00) – amikor a legtöbben televízióznak. Az RTL Magyarország 36.5%-os közönségarányát a TV2 csoport csak 17.4%-al követi, az állami csatornacsaládnak főműsoridőben is csak 10.8%-os közönségarányt sikerült összeszednie.
Az RTL Klub kora esti (18:30-as illetve 18:00-as) Híradójának havi átlagos közönségaránya a 18-49 éves célcsoport körében
Míg júniusban átlagosan 153.822 ember nézte a Híradót a 18-49-es korosztályból, és a közönségaránya 15.4% volt, addig decemberben már 308.878 ember követte az RTL híradásait ebből a korosztályból, ami már 23.5%-os közönségarányt jelentett.
A TV2 Tények (18:00-kor jelentkező) adásainak havi átlagos közönségaránya a 18-49 éves célcsoport körében
Ezzel szemben a Tények közönségaránya nem emelkedett, sőt, decemberre jelentősen csökkent a kereskedelmi korcsoportban. Amíg januárban például 349.821 volt az átlagos nézőszáma, és 24.1% a SHR, addig decemberre a nézőszám 256.086 főre apadt, ami 19.3%-os közönségarányra volt mindössze elegendő.
Amikor azonban a hírműsorokat elemezzük, célszerű megnézni, hogy a csatornán adott hírműsorokból összesen mennyi ember tájékozódik naponta a világ és az ország történéseiről. Ha a naponta az RTL Klubon látható hírműsorokat összesítjük, akkor elmondhatjuk, hogy az RTL Klubon naponta háromszor jelentkező hírműsora átlagosan naponta 1.460.735 embert ér el. (Az RTL Klubon naponta háromszor jelentkező – reggel ~7:45- ,este 18:00 illetve 18:30-; ~22:15-kor – hírműsorok együttes napi elérésének 2014. éves kumulált számtani átlaga a teljes lakosság körében)
Az RTL Klubbal közel egyidős napi közéleti magazin, a Fókusz nézettsége is stabil volt 2014-ben azzal együtt, hogy az évtizedek alatt megszokott Híradó utáni helyéről – átmeneti időre – korábbra került.
A teljes lakosságban naponta átlagosan 601.564-en voltak kíváncsiak a magazin riportjaira. Különösen sikeres volt a karácsonyi-szilveszteri időszakban, és kimagaslóan nyitotta 2015-öt, hiszen az első hét legnézettebb műsora lett a 18-49 évesek körében, legyőzve ezzel például a TV2 nagy költségvetésű zenei tehetségkutató-showját, a Rising Start.
Hatalmas érdeklődés kísérte a december 27-i Fókusz Pluszt is, amelyben rekordösszegű, 62 millió forint adomány gyűlt össze a rászorulóknak az Ökumenikus Segélyszervezet közreműködésével szervezett adománygyűjtő akció keretében.
2014-ben az RTL Klub nagy sikerrel vezetett be két olyan új televíziós formátumot is a magyar piacra, amely addig országos kereskedelmi csatornán nem volt látható. A szeptember 1-jén indult és október 3-án véget érő a Konyhafőnök című gasztro-reality átlagos nézőszáma 992.434 volt a teljes lakosság körében, és a 18-49 éves korosztály vizsgálva átlagosan 28.2%-os közönségarányt hozott.
A november 17-én indult Dr. Tóth című orvosi talkshow is megszerezte a győzelmet saját műsorsávjában.
A tavaly július 14-én 7000. adását ünneplő Barátok közt töretlen sikere mellett 2014-ben az Éjjel-Nappal Budapest című napi sorozat is legyőzte versenytársait. A Mátyás király tér lakóinak történetét átlagosan 1.106.000-en követték figyelemmel naponta a teljes lakosságból, míg a Budapesten élő fiatalok mindennapjaira átlagosan 909.195-en voltak kíváncsiak naponta.
A Celeb vagyok ments ki innen harmadik szériája napra pontosan 6 évvel az első széria indulása után kezdődött, október 6-án. A harmadik szériában kiutazó celebek mindennapjait átlagosan 1.131.250 ember követte figyelemmel naponta a teljes lakosság körében, a negyedik szériára még ennél is többen, naponta, átlagosan 1.168.160-an voltak kíváncsiak.
A Szulejmán a Dr. Csont, A mentalista a megszokott RTL-ees sorozatok 2014-ben is magabiztosan nyerték a műsorsávjukat. A Cobra 11 is többnyire, átlagosan 826.367 nézőt ültetett le hetente a tévé elé a teljes lakosságból, a csontok nagy szakértője és a sármos Booth ügynök 590.180-at, Patrik Jane különleges képességei 592.948 nézőt vonzottak átlagosan, és Szulejmán történetére is hetente átlagosan 724.891-en voltak kíváncsiak 2014-ben.
emTV.hu // RTL Klub // Nielsen Közönségmérés