Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Élőszereplős Family Guy főcím-forgatáson jártam

Spéci promót készített a Comedy Central a sorozat új évadához

2018. január 10. - Ádám // emTV.hu

Különleges forgatásra látogathattam el november 25-én a Comedy Central jóvoltából a White Light Studio kőbányai műtermébe. Ekkor készültek ugyanis az élőszereplős felvételek a Family Guy magyar hangjaival, akik a csütörtökön induló tizenötödik évadhoz megálmodott rendhagyó promóban játsszák újra a sorozat főcímét. Jó néhány órát töltöttem a baráti hangulatú forgatáson, ahol a szinkronhangok, Vándor Éva, Kerekes József, Hamvas Dani, Schnell Ádám és Dolmány Attila személyében keltek életre a népszerű rajzfilmszereplők.

fumguyintrolive_cover.jpg

Nemes Takách Kata igazoltan volt távol, terhessége miatt nem tudta vállalni, így mind a forgatáson, mind a dal feléneklésekor őt egy színésznő, Tóth Kern Enikő helyettesítette. A többiek viszont mind magukra öltötték karakterüket, és a stáb segítségével igyekeztek képkockáról-képkockára megeleveníteni a sokat látott képsorokat.

Ez egyébként elsőre könnyebbnek tűnik, mint amilyen. Minden beállításnak és mozdulatnak az eredetit kell másolnia, ami nem olyan könnyű, ha rajzfilmfigurákról van szó. Jómagam is a forgatás során döbbentem rá, hogy valójában mennyire nem ismerem az egyik kedvenc sorozatom főcímét, míg a dalt álmomból felkeltve is... Mivel akkor még nem készült el, a legnagyobb sajnálatomra a felvételek alatt nem a végleges, a szinkronhangok által felénekelt változatot használták, ám így is tavaly óta van dallamtapadásom miatta.

A forgatás javarészt zöld háttér előtt zajlott. Az egyetlen kivétel Griffinék nappalija volt, melyet nyolc napig építettek, és volt olyan eleme, amihez szobrászmunkára volt szükség.

"Teljesen máshogy kellett megtervezni. Az, ha valami mobil, kétszer annyiba kerül, és kétszer annyi munka"

– válaszolja Kellényi Kata díszlettervező, mikor arról kérdezem, mennyit számított a tervezésnél, hogy a díszletnek szétszedhető és újra felépíthetőnek kell lennie.

fumguyintrolive_1.JPG

Hogyan kezdtél neki?

"Mindent megrajzoltam három dimenzióban, méreteztem, aztán a kivitelezés vezetőjével végigbeszéltük, hogy milyen anyagokat használjunk, hogy könnyű legyen, hogyan lehessen összerakni, hol legyen a vágás... Mindig van egy terv, aztán egy szakember, egy építőember, akivel át kell beszélni. Együtt választottuk ki a színeket is, szóval ez közös munka."

Egy díszlettervező munkájában jó, ha van némi szabadság, ám most másolni kellett. Ez okozott nehézséget?

"Nem, de jó kihívás volt. Élvezetes munka volt, mert ugyanazt megvalósítani is nehéz, főleg, ha nincs róla egy pontos terv."

A díszlet mely elemét volt a legbonyolultabb elkészíteni?

"A korlát volt a legnehezebb. Voltak részei, amit külön szobrász készített."

A nappalit tehát megőrizték, a csatorna tervei szerint a jövőben rendezvényekre, konferenciákra, különböző kitelepülésekre is magukkal viszik. A díszletet úgy alakították ki, hogy a lépcsőkre fel is lehet állni, tehát szuper fotó készülhet minden rajongóról.

Griffinék nappalija mellett a jelmez és a smink fokozta a valódiságot, olyannyira, hogy Vándor Éva a megszólaláson túl is kiköpött Lois-szá változott, Kerekes József (szerencsére) elgurította a gyógyszerét, Hamvas Dani és Dolmány Attila pedig teljesen átszellemült Chris-szé és Stewie-vá.

"Nem tudom magamra húzni, hogy valakinek ilyen tojás feje van, egyéves sincs, miközben beszél, világuralomra tör – ezt nem lehet magadra húzni, de nagyon szeretem, egy baromi jó figura"

– mondta az egyik átállás alatt a piros kertésznadrágos Dolmány arról, hogy mennyire érzi magáénak a karakterét.

Azon túl, hogy értelemszerűen egy ekkora őrültség, mint a magyar hangokkal felénekeltetni és leforgatni a Family Guy főcímét, túl megy promó mivoltán, de ez a Comedy Centraltól egy szokatlanul nagy volumenű vállalkozás. Szerettem volna elhelyezni a projectet anyagilag, ezért megkérdeztem a csatornát:

"A gyártási költsége lényegesen meghaladja egy szokásos promó költségvetését, de a Comedy Central eleve nem a szokványos megközelítéséről ismert, és most egy különösen nem szokásos videót szerettünk volna készíteni – szerintünk sikerült."

A profi stáb mellett az érdem nagy mértékben a kreatív osztályon Kabai Dani irányítása alatt dolgozó, szakmai díjakat egyre-másra halmozó senior promó producereket, Beke Danit és Faragó Danit illeti.

Mikor döntöttétek el, hogy belevágtok?

Beke Dani: "Másfél éve a Family Guy élőben promókat jóval kisebb stábbal készítettünk, de annyira jól sikerült és annyira pozitív visszhangja volt, hogy elkezdtünk azon gondolkodni, hogy mibe lehetne még belerángatni a színészeket. A Kabai Dani, ötlete volt, hogy csináljuk meg a főcímet. A hossza is megfelelő, dallamos is, énekes is, mindenki ismeri, abszolút sláger, ennél jobb promóciót nem is kívánhatnánk. Írhatnánk mi is dalokat, de az sosem lesz annyira népszerű, mint a Family Guy főcíme. Végül októberre ált össze minden, és azt mondtuk, most vagy soha. Szerencsések vagyunk, mert a magyar változatban az eredetivel ellentétben minden karaktert más szinkronizál, úgyhogy nem kell Seth MacFarlane-t három szerepben felvenni."

Megéri?

Beke Dani: "Ez nem csak a Family Guy-ról szól, hanem magáról a Comedy Centralról, a magyar hangokról, a nézőkről – ez mindenkinek jó. Ha egy jó dolog születik, az nem csak azt az üzenetet hordozza, hogy nézd a Family Guy-t január 11-től, hanem azt is, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy ilyen szinkronizáló művészeink vannak, és hogy a Comedy Central egy vagány csatorna, ahol tök jó dolgok születnek."

Faragó Dani: "Az elmúlt években törekedtünk arra, hogy az olyan rajzfilmek esetében, melyeknek kult lett a szinkronja, a magyar hangokat előtérbe helyezzük. A Viacom egy nagyon jó műhely, ahol mindig kísérletezhetünk."

A promót egyébként a kezdetektől egyeztetni kellett az amerikai FOX-szal, valamint a Family Guy produkcióval – és a kész művet minden bizonnyal Seth MacFarlane is megtekintette. Az, hogy zöld utat adtak és ma láthatjuk, egyben azt is jelenti, hogy az ő tetszésüket is elnyerte a magyar Comedy Central talán kijelenthető, hogy promóció tekintetében eddigi legnagyobb őrültsége.

fumguyintrolive_3.jpg

STÁBLISTA

Megbízó: Viacom Global Hungary
Kreatív igazgató: Kabai Dániel
Marketing igazgató: Dóczi Melinda

Marketing manager: Nikolits Dóra
Senior promo producers: Beke Dániel, Faragó Dániel
Copywriter: Beke Dániel
Creative Coordinator: Pók Gerda
Production manager: Susztrik Zsófia

Gyártó: Almost Friday
Rendező: Csillag Mano
Operatőr: Maly Róbert

Hangmérnök Somogyvári Dániel
GFX: Besenyői Ádám, Szemerey Viktor

Gyártásvezető: Horváth Attila
Koreográfus: Lopusny Anna

Díszlet : Kellényi Kata
Stylist: Bognár Hajnalka
Fodrász : Károlyi Márk

Smink: Néma Orsolya

Kordinátor: Szajkó Dorottya

Szereplők:
Dolmány Attila
Hamvas Dániel
Kerekes József
Schnell Ádám
Tóth Kern Enikő
Vándor Éva

Táncosok:
Bóna Gábor
Hajszán Kitty
Kelemen Krisztián

Werkfilm:
Rendező/Vágó: Faragó Dániel
Operatőr: Haintz Olivér
Hang: Marton Gabe

GFX: Besenyői Ádám
Hangmérnök: Somogyvári Dániel

Werkfotó: Antal Zsanett

Family Guy XV premier
január 11. csütörtök 21:00
Comedy Central

emTV.hu [exkluzív] // Viacom // Red Lemon Media // fotók: emTV.hu // stábfotó: Comedy Central

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr9013560713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása