Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

"Én már nem akarok X-szárnyút látni"

Kovács András Péter és a Star Wars

2018. május 26. - emTV audió

Aki követi Kovács András Péter munkásságát, valószínűleg azt is tudja róla, hogy Star Wars rajongó. De vajon mennyire? Nem csak a negyedikei ünnepnap, hanem a Solo film premiere miatt is izgalmas hónap ez az űropera fanjainak, így nem maradhatott ki a Parallaxis legújabb epizódjából, hogy műsorvezetőink egy villáminterjú során KAP-ot a Star Wars-ról kérdezzék.

Mennyire tartod magad Star Wars rajongónak?

Régen egy erős hetes voltam, tehát figuráim nem voltak. Gyerekkoromban azért nem, mert nem fértem hozzájuk, később meg azért, mert túl nagy lettem, és nem voltam már akkora fan, hogy gyűjtögessem a beszélő Darth Vader maszkokat és hasonlókat. Most már úgy érzem visszacsappantam négyesre.

Mi ennek az oka? Gyerekek? Család?

Nem. Egyszerűen elteltem. Idáig volt három film, ugye nagyon gyerekkoromban a legelső három film, amire éveket kellett várni, hogy esetleg újra láthassam tévében, vagy moziban, esetleg valamelyik német nyelvű adón, aztán meglegyen videokazettán is. Most meg már van tíz film, megteltem vele. Tavaly éreztem először ezt a Zsivány Egyesnél, hogy nagyon jó film volt, de én már nem akarok X-szárnyút látni. Olyan voltam, mint egy hosszú házasság.

Mik az első emlékeid a Wars-ról?

Az új remény című filmet három-négy évesen láttam a Bartók moziban a Móricz Zsigmond körtéren, és arra nagyon emlékszem, hogy embernagyságú Kádár János plakátokkal, Kádár János fejekkel volt körbeplakátolva a körtér. Így ültünk be a filmre. Nővérem már tudott olvasni, ő segített ki engem a feliratok tekintetében, apám meg bealudt a filmen. Sose tudtam, hogy mikor jön Darth Vader és mikor nem, mert apám ugyanúgy horkolt. Ez nagyon összezavart; rég nincs a színen Vader, és egész más bolygón is vannak, mégis hallom a légzést.

Kedvenc jelenet, momentum, epizód?

A Birodalom visszavágot nagyon-nagyon szeretem, és ahogy Yoda mester kiképezte Luke-ot. Az mára már egy kicsit közhelyes, de az nekem gyerekkoromban nagyon tetszett. Yodával a hátán tudott szaltózni például.

Ha szinkronizálhatnál egy Wars-filmben, kinek kölcsönöznéd a hangod?

Mondhatnám, hogy Chewbacca-t, mert csak vonyítani meg ugatni kell, de valamelyik gonosz karaktert vagy Lando-t.

Mennyit tudsz a Star Trekről?

Mr. Spockot ismerem csak. Nem nagyon érintett meg engem. A régi sorozatok azért nem, mert nagyon hatvanas évek, nagyon furcsán szabott ruhák és frizurák, az újak meg valahogy kikerültek engem. Olyan filmdömping van, amilyen filmdömpingben hiába volt nagy szó az, hogy ez most új film, egyszerűen már elsuhant mellettem. Talán még az elsőt láttam, de a többit sajnos nem.

Itt találod a Parallaxis aktuális epizódjának műsoroldalát, ahol különböző formában érheted el, vagy töltheted le a műsort, melynek vendégei Aradi Tibor, Kovács András Péter és Kömlődi Ferenc voltak!

emTV.hu // Parallaxis // fotó: Dumaszínház

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr314004060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása