Májusban ismét nőtt a digitális televíziós előfizetések száma, így tavasszal a Magyar Telekom a teljes ügyfélbázisát tekintve utolérte a DIGI-t, ám a piacvezető pozíciót még jó ideig a UPC birtokolja.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése szerint május végén összesen kétmillió-nyolcszázharmincnyolcezer tévé- előfizetésből egymillió- hétszázharminckilencezren valamilyen digitális technológiával (digitális kábeltévé, műhold vagy IPTV) rendelkeznek, míg a fennmaradó egymillió- százezer ügyfél továbbra is analóg rendszerben fogja az adásokat.
A májusi körkép legnagyobb híre, hogy a Magyar Telekom ügyfélszámát tekintve utolérte az olcsó szolgáltatásaival korábban előfizetők széles körét elérő DIGI-t. A két cég a teljes tévépiacon - technológiától függetlenül - huszonhárom (Magyar Telekom) és huszonhárom egész háromtized (DIGI) százalékos részesedéssel bír, míg a piacvezető UPC az elmúlt hónapok sikeres akvizíciós stratégiájának köszönhetően huszonhét százalékra növelte részesedését - írja a hwsw.hu.
A vezeték nélküli műsorterjesztési piacon ugyanakkor továbbra is biztosan első a DIGI csaknem negyven százalékkal, a Telekom huszonnyolc egész kilenctized százalékkal második míg a UPC Direct huszonhárom százalékkal a harmadik. A DVB-T szolgáltatást üzemeltető Antenna Hungária lassan de biztosan növeli hónapról-hónapra a MinDigTV Extra szolgáltatás ügyfélbázisát, a cég mostanra a piac hat egész négytized százalékát tartja kézben.
hwsw.hu