Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Az Istenbe vetett hit miként hat az emberek életére?

Isten nyomában Morgen Freemannel

2016. március 29. - emTV.hu

natgeotv.jpgKi Isten? Honnan jöttünk? Mi történik velünk a halálunk után? Az Oscar-díjas Morgan Freeman és a National Geographic Channel vasárnap este tíz órakor egy különleges Föld körüli utazásra hívja a nézőket, hogy bemutassa, az Istenbe vetett hit miként hat az emberek életére a világ különböző pontjain.

Ki Isten? Honnan jöttünk? Miért létezik a gonosz? Mi történik velünk a halálunk után? Életünk során mindannyian feltesszük magunknak ezeket a kérdéseket, és az esetek többségében valamennyien más megoldásra jutunk. A National Geographic Channel Isten nyomában Morgan Freemannel című sorozata bemutatja, hogy a különböző kultúrák és vallások mit gondolnak Istenről, valamint az élet értelméről. A műsor egyik különlegessége, hogy több irányból is megvizsgálja a jelenségeket: megpróbálja megérteni, hogy a vallás milyen fejlődési pályát járt be a történelem során, és megfordítva, hogy a vallás miként hatott a különböző társadalmak alakulására. Bár sokszor úgy tűnhet, hogy az istenhit olyan dolog, amely elválasztja egymástól az embereket, a sorozat rámutat, figyelemreméltó hasonlóságok fedezhetőek fel a különböző vallások között – még azok között is, melyek hívei ma heves harcot vívnak egymással. A műsor megpróbál fényt deríteni olyan kérdésekre, melyek a kezdetektől izgatják, aggasztják és inspirálják az emberiséget – és magát Morgan Freemant is.

Az Oscar-díjas színész a sorozat műsorvezetője és producere is egyben, aki kérdéseire választ keresve számos – mai és mára eltűnt – vallás szent helyére ellátogatott. Járt többek között a jeruzsálemi Siratófalnál, az indiai Bódhifánál, a maja templomoknál, az egyiptomi piramisoknál és a törökországi Çatalhöyük neolitikumi településénél. Utazása során nemcsak kérdezett, hanem maga is az események részesévé vált: az általa felkeresett szakrális helyeken részt vett a kívülállók számára meglepőnek ható rítusokban, néhány tudományos laboratóriumban pedig a vallás és az idegtudományok határterületét kutató orvosok kísérleti alanyává vált.

"Az elmúlt hónapokban hét különböző ország közel húsz városába látogattam el, hogy választ keressek a hittel kapcsolatos nagy kérdéseimre" – mondta Morgan Freeman. "Énekeltem imára hívó verset éjszaka egy kairói mecsetben, vitatkoztam Galileiről a Pápai Tudományos Akadémia igazgatójával, meditáltam buddhista vallási vezetővel és böngésztem túlvilági élettel kapcsolatos instrukciókat egy piramis mélyén. Volt, ahol válaszra leltem, és volt, ahol válasz helyett csak újabb kérdéseket találtam. Egy dolog azonban közös az általam megismert kultúrákban: az emberek mindenhol arra vágynak, hogy valami nagy, náluk hatalmasabb dolog részei legyenek."

A hatrészes sorozat minden epizódja más-más témát jár körbe a teremtéstől a halál utáni életen át az apokalipszisig. "Azt szoktam mondani, hogy a vallás tekintetében örök diák vagyok. Még nem jutottam semmilyen végkövetkeztetésre – csakúgy, mint mindenki más, kérdések sokaságára keresem a választ. Miért vagyok itt? Mi az életem célja? Hogy kerültünk ide? Ezek a kérdések folyamatosan foglalkoztatnak, mert bár a tudomány mára számos problémát megoldott, sok tekintetben még mindig homályban tapogatózunk. A sorozatban is ezeknek próbálunk utánajárni."

Isten nyomában Morgan Freemannel premier vasárnap este tíz órakor a National Geographic Channel műsorán!

emTV.hu // National Geographic Channel

fb.jpg

zzepg.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr698544022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása