Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Néhány kevésbé ismert tény Havas Henrikről

Havas nem Havasként született

2015. március 17. - emTV.hu

sportklub.jpgHavas Henrik életében először sportműsort vezet, évtizedeket várt erre a feladatra. Kevesen tudják a Tanár úrról, hogy a tévés legenda Rokobauer Henrik néven látta meg a napvilágot, sportkarrierről is álmodott, valamint undorodik az őszibarack héjától.

havas_sportklub.jpg

Havas Henrik olyasmit csinál, amit még soha. Több mint három évtizedes pályafutása során a SportKlubon látható 3 menet Havas Henrikkel az első sportműsor a Tanár úr életében. Bár úgy tűnhet, hogy már mindent tudunk az élő televíziós legenda életéről, az még a mai napig tartogat meglepetéseket. Azt például tudták, hogy a valódi neve Rokobauer Henrik és irtózik az őszibarack héjától? És azt, hogy tizennyolc évig tanított azon az egyetemen, ahová hallgatónak nem vették fel?

Havas Henrik Rokobauer Henrik néven látta meg a napvilágot. A tévés általános iskolai bizonyítványában is ez a név szerepel, de később áthúzták és fölé írták az időközben felvett Havas nevet. "Óbudai sváb család vagyunk, édesapámnak szóltak a munkahelyén, hogy érdemes lenne nevet változtatnia" – mondta Havas Henrik.

A még pontosabb elnevezés a dr. Havas Henrik lenne, hiszen a gépjármű villamossági műszerész végzettség után jogi diplomát is szerzett, bár a doktori címét soha nem használta. "Szegedre akartam menni a jogi karra, de oda nem vettek fel, így Budapesten jártam egyetemre. Bosszúból visszamentem Szegedre tanítani: összesen 18 évet oktattam azon az egyetemen, ahová diákként nem kellettem."

A televíziós nem csak beszél a sportról, apja futballistának szánta, ifjúkorában pedig komolyan elgondolkodott azon, hogy talán a kosárlabda lehet a jövője. "183 centis magasságommal picinek tűntem a langaléták mellett, de 160 centi magasra is fel tudtam ugrani és jó csuklóm volt. Sajnos nem láttam át kellőképpen a pályát, az edző szerint buta voltam a játékhoz, így abbahagytam" – mondta a 3 menet házigazdája.

A SportKlub műsorvezetője két dologtól irtózik: az őszibarack héjától és a nyers hústól. "Feleségem 43 év házasság után sem hiszi el, hogy undorodom az őszibarack héjától, ha csak beszélnem kell róla, már rosszul vagyok. A nyers húst pedig egyszerűen nem vagyok hajlandó megérinteni."

Akad egy téma, amelyről a Havas családban soha nem esett szó, ez pedig édesapja kétéves ukrajnai hadifogsága. "Egy nap hazaért, de sem ő, sem az édesanyám nem beszélt a távollétéről. Az egyetlen részlet amit tudok, hogy a bérmálása alkalmából kapott aranyóráját odaadta egy ismeretlennek, nehogy az oroszok vegyék el tőle. Édesanyám él, de ő sem akart soha erről az időszakról beszélni."

Havas Henrik unokái Spanyolországban élnek, és a tévés az elmúlt időszakban többször elgondolkodott azon, hogy feleségével maga is kiköltözik, szeretne több időt a gyerekekkel tölteni. "A SportKlub felkérése is sokat nyomott a latba, hiszen régóta akartam sportműsort vezetni, sőt, régebben sportriporternek készültem. Ez most sikerült, így a spanyolországi tervek egy kicsit tolódnak, de egyszer biztosan nekiindulunk és ott töltünk pár hónapot" – mondta Havas.

Havas minden csütörtökön 19:30-tól kemény kérdésekkel várja a szorítóban interjúalanyait. 3 menet Havas Henrikkel a SportKlub műsorán.

emTV.hu // Red Lemon Media

facebook.jpg

zzepg_fav.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr697277817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása