Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Megnéztem az RTL új magyar sorozatának első részét

Drága örökösök januártól hétköznaponként az RTL Klubon

2018. december 18. - Ádám // emTV.hu

Drága Olvasók! Ha ezt a posztot böngészitek, az azt jelenti, hogy megnéztem az RTL Klub új magyar sorozatának első részét – és most írok róla. A csatorna ugyanis ma mutatta be a sajtónak a január 1-től minden hétköznap 18:50-től látható Drága örökösök című fikciós szériáját, amiről következzék egy szigorúan spoiler-mentes vélemény, a teljesség igénye nélkül.

Szívmelengető számomra minden új magyar sorozat, még akkor is, ha nem is én vagyok a célcsoport. Igaz, nem követtem a teljes sorozatot, de szerettem az Oltári csajokat, a Válótársakat, sőt, a Szeress most!-ot is, és rajongok a 200 első randiért – igaz ez utóbbi nem az RTL, hanem a Sony égisze alatt készült. De az alkotók között vannak ismerős nevek, és a ContentLab&Factory, ami egyébként A mi kis falunkat is sikerre vitte. Többek között ezért is vártam sokat az RTL Klub új sorozatától.

A Drága örökösök első epizódja ütősen indul, a főcím előtt garantáltan felkapod a fejed a nachos ropogtatása közben is. Remek, többnyire képernyőn ritkán látható színészek és izgalmas alaptörténetet, amiben rengeteg potenciál van! És sok humor, amiből már az első részben sincs hiány! Mert azt azért szögezzük le, ez egy ízig-vérig vidám, szórakoztató sorozat, rengeteg poénnal és helyzetkomikummal. S bár nem talál be mindegyik, nem fordulsz le a székről unalmadban.

A szereplők közül muszáj kiemelnem a Szappanos Tibit alakító Lengyel Ferencet, akinek karaktere leginkább egy kedves bunkó, és remekül hozza ezt a figurát! Sztereotip, de borzasztóan emberi. A legjobban vele szimpatizáltam, és valahol azonosultam is. A legtöbbször az ő poénjain, beszólásain tudtam a legnagyobbakat nevetni. A történetvezetést viszont sajnos néhol kissé hullámzónak éreztem, és több helyütt végtelenül sztereotipnak tűnő karakterek életszerűtlen párbeszédei, dialógusai rontottak az összképen.

Az első részekkel mindig úgy vagyok, hogy azokat túl kell élni. Túl kell élni a karakterek és az alaphelyzet bemutatását, ami nagyban megköti az alkotók kezét is, hiszen fel kell építeni a sorozatot. Lehet darálva, vontatva, szájbarágósan vagy éppen szórakoztatóan is szervírozni a nagyérdeműnek, de mindenképpen túl kell esni rajta. Nehéz megtalálni az aranyközéputat, ami nem csak a forgatókönyvben, hanem a képernyőn is jól mutat majd, és valahogy úgy érzem, a néhol gyengélkedő történetvezetés mellett ez az egyik gyengesége a látott epizódnak. Többször éreztem úgy, mintha félórányi sztorit nyújtanának egy órásra, de félreértés ne essék, egyetlen percét sem untam! Egyébként is úgy gondolom, hogy ez csak az első rész kényszerűsége, hiszen le kell fektetni az alapokat, be kell mutatni a karaktereket, a sztorit. Január 1-jén 18:50-től Ti is láthatjátok majd, hogy így kerek az első epizód.

Nincs szekunder szégyen, a beállítások szépek, és a vágás sem borzasztó, sőt! Leszámítva néhány apróságot, egyértelmű, hogy a Drága örökösök egy igényes produkció, ami nem csoda, hiszen az RTL hosszútávon tervez vele. Én is követni fogom, mindenképpen kíváncsi vagyok rá! Hiszek abban, hogy az első epizód gyerekbetegségeinek nyoma sem lesz a további részekben, és amint beindul a sztori, már el is felejtem ezt a számomra csak félig-meddig jól sikerült startot. Mert hát valljuk be! A néhol kicsit életszerűtlen dialógusok gyengeségén túl remek, képernyőn ritkán látható színészek, izgalmas alaptörténet és rengeteg poén garantálja a napi szórakozást, amiből én sem akarok kimaradni!

Drága örökösök premier
január 1. kedd 18:50
RTL Klub

emTV.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr4314498452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása