Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Szulejmán – Szultános, szerelmezős

Törököt fogtam, nem ereszt

2013. január 22. - wolfclaw

kritika.jpgAnno az Ezel című sorozat kapcsán örvendeztem, hogy végre nem ilyen Esmeralda Punciella dél-amerikai borzasztó szappanokkal bombáznak, hanem kapunk valami érdekesebb, egzotikusabb nézni valót török sorozatok formájában. Seherezádé kicsit nyálasabb volt de még tűrhető. Ezután jött A szív útjai ami viszont már nem is csöpögős, inkább folyós volt. Attól féltem ez már csak rosszabb lesz ha egy nagy történelmi alakról készítenek sorozatot de szerencsémre kellemesen csalódtam.

szulejman1.jpg

Gondolom  I. Szulejmánt senkinek nem kell bemutatni így a töri leckét most nem kérdezem vissza. Akinek mégis kimaradt valahogy a tanulmányaiból az Oszmán Birodalom meg a török hódoltság az nézze a sorozatot mert az alapok benne vannak. Azt már sokkal nehezebb megmondani, hogy ez most milyen jellegű széria. Flanker kollega úgy jellemezte, hogy ez is a lovaglós-kardozós-baszós kategóriába tartozik, én még hezitálok a történelmi lányregény és a romantikus históriás ének között. Hiszen mint írtam felidézi a szultán minden lényeges cselekedetét amit a tankönyvek oldalakon át taglalnak ugyanakkor bemutatja Szulejmánt a szerelmest, aki nagyon örül hogy van egy neje meg egy kisfia aki apuka szeme fénye (és olyan akaratos mintha apját akarná helyettesíteni ) de bizony óhatatlanul eltekerte a fejét az ukrán ortodox pap lánya  akit a mongolok elraboltak és elpasszoltak rabszolgának.  A teljes hűség kedvéért a Topkapi palotában forgattak (vagy legalábbis vélelmezem) ami sokat dob az egész hangulatán. Az Ezelben is azt szerettem hogy nem egy vetített vagy helyettesített Isztambult láttam hanem az eredetit.

szulejman2.jpg

Sorozatokról nem szoktam írni, a főcímükről meg pláne nem most mégis kivételt kell tennem.  Na nem azért mert a magyar hangok felsorolása kitölti az idő háromnegyedét hanem mert a készítők gondoltak azokra is akik nem tudnak törökül így a stáblista elemei angolul is megjelennek.  Mellesleg ez nyelvgyakorlásnak nem utolsó de ha valaki a Boszporusz partjára keveredik ne ez alapján kezdjen csajozni mert a sunar és a sunáznám nem ugyanaz! Ha már említettem a szinkront foglaltassék aranyba Kozma Mari neve aki egyrészt az Ezel hangjainak egy részét elhozta ide is, másrészt kitalálta hogy Frajt Edit legyen Szulejmán anyjának a hangja.

szulejman3.jpg

Összességében sikerült egy olyan sorozatot alkotni, ami nem nyáltenger de mégis megvan az a mennyiségű romantikája amit a női nézők elvárnak de azért hozza a férfiak által áhított uralkodóképet is. Történelmi szappanopera fogyasztható változatban. Azért pedig külön piros pont az RTL-nek mert bebizonyította, hogy az Az Yapimon kívül is van török filmgyártás.

fotók: RTL sajtóklub

5.jpgfacebook.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr625035174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása