A gyorsjelentés a tíz magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88%-át fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2014. május végén 3,056 millió előfizetést tartottak nyilván.
Májusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 68,2 %-a vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül májusban 1 049 ezerről 1 057 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 903 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 125 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 34,4 %-ról 34,6 %-ra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 33,6 % májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban 31,8 %.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 %, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 24,1 %, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 % volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 %-át fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2 029 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 976 ezerről 972 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 %, második helyen a Telekom van 21,8 %-kal, ezt követi a DIGI 19,3 %-kal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 15,5 %-kal.
A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 31,1 %, majd a Telekom következik 29,5 %-kal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,8 %. Május végén a MinDig TV Extra részesedése 11,9 %.
NMHH