Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

A brit szurkolók a leglelkesebbek

Mire lennének képesek a drukkerek kedvenc csapatukért?

2017. június 01. - emTV.hu

mastercard.jpgMinden tizedik futballrajongó kihagyná a nászútját, hogy láthassa kedvenceit a Bajnokok Ligája döntőjében, derült ki a Mastercard legfrissebb felméréséből, amelyben tizenhat ország tízezer-ötszáz fanatikus drukkere vett részt. A kutatásból más érdekesség is kiderül, infografikával folytatjuk!

12thman_infog_post.jpg

A felmérésben tízezer-ötszázan vettek részt tizenhat európai országból (Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország, Franciaország, Hollandia, Olaszország, Törökország, Oroszország, Svédország, Portugália, Görögország, Ukrajna, Románia, Izrael, Csehország, Lengyelország).

A Mastercard megbízásából a Mortar által készített friss kutatás szerint a brit szurkolók a leglelkesebbek és legvidámabbak, de a portugálok választják ki leghamarabb kedvenc csapatukat. Őket a spanyolok követik, nem sokkal megelőzve az olaszokat. Utóbbi két nemzet rajongói az idei fináléban is összemérhetik erejüket, hiszen Cardiffban a Juventus és a Real Madrid dönt a legrangosabb európai kupa sorsáról.

Minden tizedik fanatikus akár a nászútját is elhalasztaná, ha helyette lehetősége lenne saját csapatának szurkolni a BL-döntőben. Ennél is többen vannak azok, akik egy munkahelyi hiányzást is bevállalnának, vagy kihagynák egy közeli barátjuk születésnapi buliját. Előbbire minden negyedik, utóbbira minden harmadik válaszadó lenne hajlandó.

A futball fanatizmust pedig a szerelem sem képes elfeledtetni, sőt, a brit drukkerek tizenegy százaléka nem hajlandó randizni rivális csapat szurkolójával. Ennél a görögök és spanyolok is megengedőbbek, közülük mindössze négy százalék zárkózott el egy ilyen jellegű találkozótól.

A kutatásban arról is megkérdezték a drukkereket, mennyit utaznának, hogy láthassák kedvenc csapatukat. A legkényelmesebbnek a hollandok bizonyultak, akik kevesebb mint négy órát hajlandóak utazni egy meccsre és negyvenegy százalékuk egyébként is szívesebben követi tévén az eseményeket. Ugyanakkor egy átlagos ukrán szurkolót egy kilenc órás úttól sem riad vissza, ha kedvenceiről van szó. Hasonlóan lelkesek a lengyelek nyolc és fél óra utazással, illetve a törökök, akik több mint hét órát is kibírnak, csak hogy élőben láthassák csapatukat.

A kutatók megállapították, hogy a török szurkolók akár csaknem kétszáztizenötezer forintot (hatszáznyolc fontot) is elköltenek, hogy láthassák kedvenc csapatuk mérkőzését, míg az oroszoknál ez a költés százkilencvenötezer (ötszázötvenhárom font) körül mozog. Továbbá az ukrán szurkolók hatvanhat százaléka még egy lottónyereményt is feladna, ha cserébe láthatná a BL döntőjében kedvenc csapatát (az európai átlag tizenhárom százalék). végezetül pedig egy átlagos brit tizenhárom éves kora környékén döntötte el, hogy melyik csapatnak szurkol, és bő egy évvel később már el is látogatott kedvence mérkőzésére. A portugálok ennél jóval hamarabb választják ki kedvencüket, átlag hét évesen és tizenegy hónaposan már tudják, kinek fognak szurkolni és körülbelül tizenegy éves korukban mennek el élőben is megnézni kedvenceiket.

A Mastercard, az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzora.

UEFA Bajnokok Ligája döntő
június 3. szombat 19:50
M4 Sport

emTV.hu // LocalTime PR // fb-fotó: Genya Savilov / Europress / AFP
Képünk a Facebookon illusztráció, összezsúfolódott szurkolók a kijevi szurkolói zónában a 2012-es eb-döntő alatt.

zzepg.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr8612557379
süti beállítások módosítása