Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

Segítséget kér a népszerű youtuber

2018. szeptember 05. - emTV.hu

Bíztam benne, hogy ezt a bejegyzést nem kell majd megírnom, de a dolgok jelen állása szerint már nem látok más megoldást. A segítségeteket szeretném kérni – kezdi szerda esti bejegyzését az I Am Rich Songgal berobbant huszonhét éves vlogger. A posztban részletesen kifejti, hogy egy két éve tartó, jelenleg is megoldatlan egészségügyi probléma miatt volt kénytelen felhagyni a videókészítéssel, sőt, állapota az életét is nagyban megnehezíti. Szeretne egy olyan orvost találni, aki segítene megoldani ezt az állapotot, és olyanok jelentkezését is várja, aki esetleg volt már hasonló helyzetben, és sikerült kideríteni, hogy pontosan mi okozta a panaszait. JustVidman két éve tartó kálváriája következik.

justvidman.jpg

Az egész 2016 júliusának egyik hétvégéjén kezdődött, amikor egy öreg családi ház poros padlását pakolta. Ezt követően egyre fáradtabban ébredt, napról-napra egyre kimerültebb lett.

"Nagyjából egy hónap múlva ez odáig fajult, hogy majdnem egy teljes hetet töltöttem ágyban, és bíztam benne hogy jobban leszek. Próbálkoztam gyógyteákkal, vitaminokkal, testmozgással javítani a helyzeten, de semmi sem hozott eredményt."

Ettől kezdve hullámvölgy-szerűen, hétről-hétre ingadozott az állapota, mígnem végül orvoshoz fordult. Az EKG, illetve az alap laborvizsgálatok nem mutattak semmilyen eltérést, így a diagnózis szerint lelki problémák okozzák a kimerültséget.

"Ezzel egyáltalán nem lettem kisegítve, illetve az akkori élethelyzetemben ez számomra egyáltalán nem tűnt logikusnak."

Ezt követően ellátogatott egy fül-orr-gégészhez, mivel többször eldugult az orra, ám az orvosa ezt allergiának tudta be, és egy orrspray-t írt fel.Mivel több hét használat után sem javult az állapota, felkeresett egy másik szakorvost, és egy arckoponya CT-nek hála kiderült, hogy egy orrpolip okozta arcüreggyulladása van.

"Annak nyilván nem örültem hogy meg kell műteni, viszont annak borzasztóan, hogy végre kiderült mi okozta ezt az abnormális kimerültséget. 2016 decemberében le is zajlott egy endoszkópos műtét. Már csak várnom kellett, mivel azt mondták, hogy a műtét után egy hónappal már valamelyest enyhülni fog a fáradtság amit érzek."

Nem így lett. Ezt követően több orvost felkeresett, akik sokféle vizsgálatot csináltak, de az esetek legnagyobb részében nem mutattak semmi érdemlegeset, illetve a gyógyszereknek sem volt hatása amik esetleges megoldásként felmerültek.

"A panaszaim nem múltak el, nem enyhültek. Mivel már minden ötlet elfogyott, az orrom pedig néha újra eldugult, illetve néha enyhe fájdalmat éreztem az arcom környékén, 2017 őszén felkerestem egy másik fül-orr-gégész orvost, és kikértem a véleményét. Egy újabb arckoponya CT-t követően kiderült, hogy ciszta még van a bal arcüregemben, és a doktor úr úgy vélte, hogy érdemes lenne megműteni, mert bár garantálni nem lehet, de akár még ez is okozhatja a panaszaimat. Úgyhogy 2018 januárjában újra megműtöttek, de sajnos ezután sem lettem jobban."

Egy idén júliusi laborvizsgálat során a légúti megbetegedéseket okozó Mycoplasma pneumoniae baktérium ellenanyagát találták a vérében, augusztusban pedig orvosi javaslatra megismételték az arckoponya CT-t, ami szintén nem tárt fel semmi érdemlegeset.

"Borzasztóan nehéz volt ezt a posztot megírnom, mivel egyáltalán nem akartam a velem történteket részletesebben a nyilvánosság elé tárni úgy, hogy még nem vagyok túl rajtuk. Viszont most két év hánykolódás után még csak a szikráját sem látom annak, hogy másképp miként tudnék kijönni ebből az egészből. Az most a tapasztalatom, hogy amíg az emberen nem látszik hogy nincs jól, addig sok esetben nem fogják komolyan venni a problémáit. Részben ennek köszönhettem azt, hogy 2016-ban nehézkes volt kideríteni az akkori arcüreggyulladásomat, és részben azt is, hogy még mindig ebben a hülye helyzetben vagyok. Viszont bízom abban, hogy legalább egy olyan ember is el fogja olvasni ezt, aki tud és szeretne is segíteni."

Vidman betegségéről, tüneteiről bővebben ír Facebook bejegyzésében, ahol a leletek, és zárójelentések is elérhetőek.

emTV.hu // JustVidman Facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr5514224735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása