A legnagyobb hazai print márkáknak a tartalom előállításnál egy szélesebb korosztályi skálát kell alapul venni, amelyikbe éppúgy bele kell férnie a nagymamának, mint a tini lánynak, és azoknak a korosztályoknak is, akik e kettő között helyezkednek el – állítja Ómolnár Miklós. A TV2 által szponzorált kreatívos interjú részlete.
Lehet sikeres lapot csinálni Magyarországon egy-egy korosztályi réteg számára?
Magyarország lapkiadás szempontjából kis piac. A tartalom előállításakor, bármennyire is prózaiul hangzik, ezt a viszonylag nem túl széles olvasói réteget ugyanúgy figyelembe kell venni, mint azt, hogy melyek ennek a szegmensnek a kulturális preferenciái, magyarul melyek azok a témák, tartalmak, amelyek őket igazán érdeklik. A legnagyobb hazai printmárkáknak mindig is tágan kellett értelmezniük a korosztályi kérdést, ha igazán a piacon akartak maradni, ha fejlődni akartak. A tartalom előállításnál egy szélesebb korosztályi skálát kell alapul venni, amelyik éppúgy bele kell férnie a nagymamának, mint az unokájának.
Magyarországon egyfajta többgenerációs modellben kell gondolkodnunk, mi sajnos nem lehetünk olyan nagyvonalúak, mint például brit kollégáink, ahol a hasonló magazinok kiadásánál tökéletesen működik a célzott korosztály rendszere, azaz lehet külön lapja több eltérő generációnak is. A hatalmas, több kontinensre kiterjedő angol nyelvű piac képes mindegyiket eltartani.
TV2