Az interjúban szó esett a kezdetekről, amikor még fordítóként tevékenykedett az egyebek mellett tanári diplomával rendelkező Kabai, aki egy időben szociális munkásként is dolgozott egy gyermekotthonban. A tanárbácsiból később a Viasat csatornák szinkronért felelős főnöke lett, majd a TV6 indulásakor lehetősége nyílt arra, hogy beleszóljon a csatorna szerkesztésébe. A beszélgetésből kiderül, hogyan váltott nevet a Viasat6, és hogyan lett a csatorna a pankráció hazai otthona, illetve, hogy milyen nehézségekbe ütköztek a Dragon Ball vásárlása kapcsán. Onnan a Chello Médiához igazolt, majd az AMC Networks-ös felvásárlást követően kapott lehetőséget az AMC csatorna elindítására. Távozása, és egy év parkolópálya után került a Viacomhoz, ahol a Comedy Central csatornaigazgatója lett. Az újonnan indult Médiazabálók című podcast első adásában Kabai Zoltánnal, a Comedy Central csatornák regionális program- és brandigazgatójával beszélgettem munkáról és magánéletről egyaránt.
Igaz, kezdetben kaptak érte hideget-meleget, végül a Tömény Történelemmel az igényes, magas költségvetésű tartalmak piacán is felírták magukat a térképre, és elhozták nekünk a világ egyik legőrültebb, legzseniálisabb rajzfilmsorozatát, a Rick és Morty-t, ami egyben Kabai személyes ügye is volt. A rajongóknak viszont kezdetben nem igazán tetszett a magyar változat! Többen a Ricket szinkronizáló Háda Jánost kritizálták. Ennek kapcsán nyertünk betekintést a szinkronkészítésbe, és győződhettünk meg a hangcastingok fontosságáról. De szó esett egy csapatépítőről is, amikor a South Park egyik epizódját szinkronizálta újra a Comedy Central csapata.
Az élőszereplős Family Guy főcím promón túl egyéb saját gyártásról is szó esett, mint a Kovács András Péter és Janklovics Péter nevével fémjelzett Mélyvíz, melyből hamarosan új évad érkezik, és az is kiderült, hogy hosszútávon tervez-e a csatorna a SzkiTon Rövideket készítő csapattal.
Mindezeken felül egyebek mellett beszélgettünk még a stand-upról, a Comedy Central lehetőségeiről és következő lépéseiről, a regionális és a nemzetközi piacról, a huszonnégy órán belüli sugárzásról, a fogyasztói és tartalomgyártási szokások megváltozásáról, a televízió jövőjéről, a Star Trekről, és arról, hogy milyen az élet a Viacomban. Tartsatok velünk!
Itt találod a Médiazabálók aktuális epizódjának műsoroldalát, ahol különböző formátumban érheted el, vagy töltheted le a műsort!
emTV.hu // a beszélgetésre 2018. március 6-án került sor