Élmény és vélemény | alapítva 2009-ben

"Hiszünk a brand erejében"

Interjú a hazai Viacom PR és kommunikációs igazgatójával

2017. március 13. - Ádám // emTV.hu

Szűcs Lászlóval, a Viacom International Media Networks Hungary PR és kommunikációs igazgatójával beszélgettem egyebek mellett a portfólióról, a piacról, márkaazonosságról, hazai gyártásról, reality-kről, kommunikációról, és az RTL Spike második saját sorozatáról, a Pumpedékről.

szucs_laszlo.jpg

Kezdjük a portfólió Magyarországon tavaly decemberben indult legfiatalabb tagjával, az RTL Spike-kal. Miért éreztétek úgy, hogy szükségetek van az RTL név használatára?

Ez egy olyan márkahasználati együttműködés, amelyre más országban is van már példa. A cseh piac például nagyon erősen a free-to-air, azaz a szabadon fogható csatornákra épül. Ott azt láttuk, hogy a "kis csatorna" skatulyából csak úgy lehet kiszakadni, ha free-to-airben indítunk csatornát. Ezért az ebben nagy tapasztalattal rendelkező Prima csoporttal partnerségben indítottuk el a Prima Comedy Centralt. A Prima névvel rövidebb idő alatt nagyobb hatékonysággal lehetett bevezetni az új csatornát.

Magyarországon sokkal nagyobb a kábelhálózatok szerepe, de ez is egy iszonyatosan telített piac, nagyon sok szereplővel és márkanévvel, amik között az emberek nagyon nehezen igazodnak el. Egy vadonatúj márkát bevezetni nagyon hosszadalmas folyamat. Arra számítunk, hogy hamarabb érhetünk el jobb eredményt, ha ezt az RTL Magyarország márkaépítési és műsorgyártási tapasztalataival támogatva tesszük.

Amikor eldöntöttétek, hogy új csatornát indít itthon a Viacom, miért pont a Spike-ra esett a választás?

Ez a portfólió, mely nézettségben közvetlenül az RTL, a TV2 és az MTVA után következik, nagyon tudatosan épül fel. Az egyik szempont, hogy minél változatosabb tematikát képviseljen, minél diverzifikáltabb, sokszínűbb legyen, hogy lényegében a tévénézés teljes spektrumát lefedje. Másrészt figyelünk arra, hogy minden korosztály számára élvezhető tartalmakat tudjunk biztosítani. Tehát a célunk az volt, hogy minél változatosabb legyen a portfólió, és ebbe a sorba nagyon szépen illeszkedik a Viacom egyik kiemelt szórakoztató márkája, a Spike is.

Igyekszünk minél karakteresebb csatornákat létrehozni. Hiszünk a brand erejében, abban, ha egy brandnek nagyon világos, érthető karaktere van. Ha a Comedy Centralról azonnal meg tudod mondani, hogy az egy bevállalósabb fajta humorcsatorna. A Nickelodeonról is mindenki pontosan tudja, hogy milyen jellegű műsorokat ad, és ezt az ígéretet folyamatosan teljesíti is. Nagyon konzekvensen, éveken át azt a minőséget és ugyanazt a zsánert tudja hozni, amit a branddel azonosítanak. Akkor jó egy brand, ha pontosan tudod, mit nyújt. Mi ilyennek látjuk a Spike-ot is, noha ez kivételesen nem egy adott tematikára épül. Az RTL Spike egy általános szórakoztató csatorna, amilyen egyébként még nem volt a magyarországi portfóliónkban, és korábban valószínűleg nem is fért volna bele. Van egy felismerhető karaktere, ami megkülönböztetheti a hasonló csatornáktól. Azon dolgozunk, hogy konzekvensen tudjuk képviselni azt a karaktert, amit ez a brand ígér, és ehhez szabottan készülnek a saját gyártású műsorok is.

Bő három hónapja indult az RTL Spike, mely rögtön az indulás hónapjában kódolatlanul volt elérhető. Milyen tapasztalatokat tudtok leszűrni ilyen kevés idő alatt?

Nyilván egy csatorna bevezetéséhez sokat hozzáad egy kódolatlan időszak, de ezt figyelembe véve is nagyon jól kezdett az RTL Spike. Már az első napon elérte az 1%-ot, és ezt hosszasan tartani is tudta, ami egy induló csatornánál hatalmas eredmény. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk, hiszen elég összetett és elég intenzív a verseny. Egy brandet folyamatosan meg kell újítani és gondozni kell, hogy megőrizze a súlyát a piacon.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy hány csatornát lehet indítani, hiszen közel százhúsz magyar nyelvű program érhető el az országban. Nekünk erre az a válaszunk, hogy amennyit befogadnak a nézők, amennyi megtalálja a helyét és a saját közönségét. Inkább arról van szó, hogy tudatosan olyan csatornákat érdemes indítani vagy olyan tartalmakat kell előállítani, amelyek meg tudják különböztetni magukat.

A csatorna lefedettsége jónak mondható, de vannak még hiányosságok.

Bár már az induláskor is majdnem teljes volt az elérhetősége, a cél természetesen az, hogy minél több szolgáltatónál megtalálható legyen. A Digivel jelenleg is folynak tárgyalások és reméljük, hogy rövid időn belül az ő kínálatukba is bekerül majd.

Az RTL Spike első saját gyártású műsora a Playback Párbaj volt, melynek forgatásán mi is jártunk. Miért ezt a műsort választottátok kezdésnek?

Egyfelől adta magát, hiszen ez egy saját Spike formátum. Másfelől pedig szerettünk volna egy olyan dologgal bemutatkozni, amiből egyből leszűrhetik a nézők, hogy milyen karaktere lesz ennek a csatornának. Szerintem ez sikerült is. Erről a műsorról gondoltuk azt, hogy elég nagy érdeklődést fog kiváltani ahhoz, hogy segítse a csatorna ismertségének megalapozását.

Azt gondoljuk, hogy ha rögtön egy saját gyártású műsorral indul egy csatorna, akkor azonnal észre is tudja vetetni magát. Világszerte azt tapasztaljuk, hogy a márka sokkal jobban épül, ha helyileg releváns tud lenni. Még akkor is, ha ez egy külföldi műsor adaptációja, ami helyi szereplőkkel készül és olyan témákat dolgoz fel, vagy csak nyelvileg olyan fordulatok vannak benne, ami az emberek számára ismerős és közelebb hozza őket. Sokkal több szó esik róla a közbeszédben, ha van helyi gyártás, mely legtöbbször a nézettség átlagát is fel tudja húzni. Hosszú távon rengeteget hozzáad ez ahhoz, hogy egy csatorna meg tudja állni a helyét a versenyben.

Március 20-án indul a Pumpedék.

Már a csatorna indulása előtt ígértük, hogy szeretnénk még több saját gyártású műsort készíteni, és tartani is akarjuk ezt az ígéretünket. A Playback Párbaj után ez lesz a második, és még ebben az évben tervezünk más produkciót is. A reality műsor szórakoztató, fiatalos és bevállalós, inkább férfias jellegű csatornákhoz való, így kézenfekvő, hogy az RTL Spike-on is legyen. Ugyanakkor egy olyat próbáltunk meg létrehozni, ami valami újat hoz és nem a szokásos valóságshow-k koreográfiáját valósítja meg valamilyen formában.

A Pumpedék nem egy meglévő formátum, hanem egy teljesen hazai ötlet. Nem mesterségesen összeválogatott szereplők köré épül és nincs benne verseny, nem az a cél, hogy valaki megnyerje. Kifejezetten a valóságot próbálja meg bemutatni. Ehhez kellet egy olyan párost találni, akiknek önmagukban is olyan az életük, mit egy szappanopera. Nem kell őket megrendezni, hiszen maguktól produkálják az elképesztőbbnél elképesztőbb jeleneteket. Nyilván vannak olyan történetszálak, melyekre a szerkesztők jobban ráerősítenek, de nincsen előre megírt szöveg és jelenet, tényleg az élet rendezi az epizódokat.

Pumped Gabó és Ági, illetve a barátaik élete olyan fordulatos és intrikus, van annyira szórakoztató, hogy azt érdemes dokumentálni és képernyőre vinni. Ezzel együtt egy kulturális közeget, egy társadalmi csoportnak az életformáját is bemutatja a sorozat. Olyat is tudunk a nézők elé tárni, amit nem feltétlenül látnak vagy vesznek észre maguk körül, és meg tudjuk mutatni, hogy mi is van valójában a média és a social media csillogó felszín alatt.

Pumped Gabó és barátnője, Sebestyén Ági szerepeltetése szinte adja magát. Rögtön igent mondtak a felkérésre?

Ez is hozzá tartozik az életformájukhoz: ha valamivel ki lehet tűnni, akkor azt az alkalmat rögtön megragadják. Régóta tudtuk, hogy ők lehetnek a legalkalmasabbak erre műsorra. Ugyanakkor azt is végig kellett gondolni, hogy több részen keresztül meg tudnak-e majd tölteni egy műsort. Láttam már belőle részeket, tudom, hogy miképpen fejlődik majd a történet, és azt mondhatom, tartalmasan meg tud tölteni tizenöt részt, amit tervezünk így első körben.

Mit vártok a műsortól?

A csatorna átlagát meghaladó nézettséget és az RTL Spike ismertségének növekedését reméljük. Nem csak azért, mert Gabó személyében egy már ismert figura szerepel benne, hanem a barátnője és a teljes baráti köre is tudnak együtt olyan szórakoztatóak lenni, hogy ez egy sikeres műsor legyen.

Úgy tudni még idén érkezik a Budapest Shore. A "gyúros-vonal" tekintetében azért van némi hasonlóság.

Ez kétségtelen, de a formátumot tekintve azért teljesen különbözőek ezek a műsorok.

Egyelőre még nem árulhatok el részleteket, de az biztos, hogy tervezünk idén még egy hazai gyártású műsort az RTL Spike-ra, és az is igaz, hogy egy ilyen reality indításán is gondolkodunk. Sosem titkoltuk, hogy van olyan tervünk, hogy összehozzuk a Geordie Shore magyar változatát. Lengyelországban egyébként van egy Warsaw Shore című műsor, aminek nagy sikerrel fut immár a hetedik évada.

Maradjunk a saját gyártásnál, de térjünk át a humorcsatornára. Egy hosszabb pihenő után március 22-én visszatér a Készhelyzet.

A legnagyobb csatornánk a Comedy Central, és itt van a legnagyobb hagyománya a saját gyártású műsoroknak. Ezt a márkát már nem felépítjük, hanem tovább építjük, és ehhez elengedhetetlenül hozzátartozik, hogy legyenek rajta hazai gyártású műsorok.

A Készhelyzet nagyon jól működött 2015 őszétől. Már akkor azt gondoltuk, hogy lesz még folytatása, és most lett időszerű, hogy újra elővegyük. Egyfelől ennek a műsornak a hivatása, hogy olyan improvizációs tartalmat visz a képernyőre, ami nem egy már meglévő műsor adaptációja, hanem kísérletezgetés a humor műfajával. Másfelől pedig más rétegeket és nézői csoportot is meg tudunk vele szólítani, mint a Comedy Central törzsközönsége. A Készhelyzet azt a célt tűzte ki, hogy tágítsa a nézői bázist. Ugyanezt reméljük a második évadtól is. Hasonló tartalmú lesz a műsor, mint az előző évad volt, de nem ugyanazokkal a szereplőkkel, és némileg módosult a műsor szerkezete is. Reméljük, hogy ez is olyan sikeres lesz mint az első évad volt!

Egyébként azért nem tavaly ismételtük meg, mert közben be akartunk hozni egy új dolgot is, a Tömény Történelmet, ami arra is kereste a választ, hogy tudunk-e a Comedy Centralhoz mérten nagyszabású Készhelyzethez képest egy még nagyobb szabású produkciót előállítani. Ki akartuk próbálni, hogy egy még nagyobb ráfordítást és szervezést igénylő műsort milyen eredménnyel tudunk megcsinálni.

Az imént szóba került a Tömény Történelem. Úgy tudjuk ez a produkció kevésbé találta meg a közönségét a csatornán. Ennek ellenére tervezitek folytatni?

Azt tudtuk előre, hogy ez egy merész vállalkozás. Ezzel a komfortzónánkat próbáltuk tágítani, és nem valami bevált dolgot kerestünk, hogy azt tegyük képernyőre. Kíváncsiak voltunk arra, hogy kulturálisan befogadható-e egy ilyen műsor Magyarországon. Meggyőződésünk, hogy a Comedy Central eddig is tágította ezeket a határokat, főleg a törzsközönségénél. Ez egy kísérlet volt, hogy egy szélesebb közönség hogyan fogja megközelíteni azt a fajta humort.

Nagyon érdekes tapasztalatok jöttek ebből. Azt álmunkban sem gondoltuk volna, hogy a jobboldalinak tekintett sajtó fogja megvédeni, és a liberálisabbnak tekintett fogja inkább elmarasztalni. Azt láttuk, hogy nagyon komoly érzelmeket váltott ki és megmozgatta a közvéleményt. Általában úgy szokott lenni a sorozatokkal, hogy az elején sokan kíváncsiak rá, aztán egyre morzsolódnak le a nézők, a végén kevesebben maradnak. Ez itt pont fordítva történt. Idő kellett ahhoz, hogy megértsék az emberek, miről is szól pontosan.

Nyilván egy ilyen, itthon kevésbé ismert formátumnál az első, hogy "mi a fene ez?", "miért isznak ezek a képernyőn?" és "hogy van az, hogy én egy részeg embernek a történetét hallgassam?". A következő kérdés pedig: "de miért szórakoznak a történelemmel?". Vannak országok, ahol az a tapasztalat, hogy kevesebb idő kell ahhoz, hogy megértsék, ez egy szórakoztatóan szatirikus produkció, és nem egy történelmet értékelő vagy újraértékelő műsor. Vannak országok, ahol ezt egyáltalán nem tudják befogadni. Mi azért a kettő között vagyunk valahol. Általában a magyarok is nehezen viselik, hogyha a történelmükből viccet csinálnak, és talán nekünk sem sikerült elég jól vagy elég nagy körben megértetni azt, hogy miről is szól pontosan ez a műsor. Nem kigúnyolja a történelmet és nem viccet csinál belőle, hanem szereplőket és velük történt szituációkat vesz alapul ahhoz, hogy vicces szkeccseket jelenítsen meg, zseniális színészi játékkal ízesítve. Arról nyilván lehet vitatkozni és kell is, hogy mennyire sikerült ezt jól megvalósítani. Ez volt az első olyan nagyobb szabású produkciónk, aminek voltak külső forgatási helyszínei, nem csak zárt térben, egy stúdióban készült, ráadásul rendkívül rövid idő alatt. Kevesebb, mint fele idő alatt készült el ahhoz képest, ahogyan ezeket a világ másik felén gyártani szokták. Valóban gondolkodunk ennek is a folytatásában, de végleges döntés még nincsen róla.

Nőnapon adtátok le újra Amy Schumer: Ágyékügyek című stand-up estjét, de jellemzően nem sok külföldi humorista műsorát láthatjuk a magyar Comedy Central képernyőjén. Mi határozza meg, hogy mit vásároltok meg?

Leginkább az, hogy mi érhető el abból a kínálatból, ami a csatornához illik. Egyfelől mindent a piacról vásárolunk, az amerikai Comedy Central műsorait is. A lehetőségeket kell összeegyeztetni azzal, ami építi a csatornát, amiről azt gondoljuk, hogy hozzá tud még adni. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy mi az a humor, ami itthon is érthető, illetve ami fordításban is megállja a helyét. Lehet valami nagyon szórakoztató, de a kulturális különbségek miatt nem biztos, hogy itthon teljesen befogadható lesz.

Biztos, hogy a stand-up, mint műfaj továbbra is meghatározó marad a Comedy Centralon, és folyamatosan próbáljuk bővíteni. Magyarország ebből a szempontból jobban áll, mint a környező országok, ahol ezt még fel kell építeni. Lengyelországban most kezdjük magát a műfajt elindítani, Romániában egy fokkal előrébb tart a folyamat, a cseheknél is van még tennivaló. Lengyelország kivételével, ahol jelenleg gyártási fázisban van a műsor, mindenütt bevezettük már a Comedy Club stand-up műsortípust és márkanevet.

Tavaly azért is csináltuk a Magyarország, szereplek! tehetségkutatót, hogy az ismert és kedvelt humoristák mellett legyen utánpótlás is.

Októberben elindult a Humor+. Okozhat a szintén a hasonló tematikájú csatorna némi kellemetlenséget az eddig közvetlen konkurencia nélküli Comedy Centralnak?

Igaz, hogy eddig nem volt más humorcsatorna, de azért vígjáték és humoros műsor vagy sorozat rengeteg más csatornán ment eddig is. Most megjelent egy csatorna, amely tematikájában szintén a nevettetést állítja előtérbe. Ez a piac természete, tehát ettől nem kell megijedni, de lebecsülni sem szoktuk a versenytársainkat.

Ha azt nézzük, hogy mennyi időt töltenek vele, a Comedy Central nézőközönsége látszik a leglojálisabbnak, de tény, hogy ez egy behatárolt közönség. A Comedy Central viszont már túlnőtt azon, hogy csak egy rétegcsatorna legyen, ezért széleskörűen kell figyelni a versenytársait. Úgyhogy az egész piacot folyamatosan figyeljük, hogy meg tudjuk megőrizni a pozíciónkat.

Sokat beszélünk a megváltozott fogyasztói szokásokról. Ennek szellemében milyen stratégiát követtek? Miért nincs például egy, az RTL Mosthoz hasonló platformja a Viacom-portfóliónak?

Ha egy mód van rá, már minden tartalmat úgy szerzünk be, hogy minden digitális joggal rendelkezzünk, bár ez manapság sem könnyű. E tekintetben a stratégiánk alapvetően az, hogy önmagában nem mi magunk igyekszünk közvetlen kapcsolatban állni a nézőkkel, hanem a terjesztő partnereken keresztül érjük el őket. Mi azt gondoljuk, hogy a terjesztőkkel olyan régi, szoros és jól működő partneri kapcsolatunk van, hogy elsősorban nekik igyekszünk felajánlani a lehetőséget arra, hogy saját digitális platformjaikon meg tudják jeleníteni ezeket a tartalmakat. A közvetlenül online elérhető szolgáltatásoknak még fejlődniük kell idehaza. A későbbiekben lehet, hogy mi is fogunk ez ügyben lépéseket tenni.

A Paramount Channel kapcsán – már csak a neve miatt is – sokan szinte elvárják a Star Trekes tartalmakat. Pont egy éve nyilatkoztad nekünk, hogy a meglévő filmek mellé szeretnének további részekhez is hozzájutni. Van remény arra, hogy a filmsorozat a Paramount Channelön eddig nem látható részei is képernyőre kerüljenek, vagy esetleg más Star Trekes kontentek is felbukkanjanak?

A régi mozis széria mellett egyelőre az új filmsorozat első darabját, a 2009-es Star Treket tudtuk megszerezni. De tisztában vagyunk a sorozat kultikus jelentőségével, ezért a kínálat bővítése továbbra is napirenden van.

Idén nyáron is lesz Paramount Tetőmozi?

Tervezzük, hogy legyen, de hogy hol és milyen formában, azt még nem döntöttük el. A Paramount szintén egy fiatal csatorna és abszolút növekvő fázisban van. Tavaly több mint 50%-ot emelkedett a nézettsége, de az ismertségén még többet kell dolgozni.

Három dologból áll össze egy csatorna sikere. Egyrészt a terjesztésen, hogy minél több helyen legyen elérhető. Másrészt a konzisztens és releváns jó tartalmon, hogy legyen egy jól meghatározható közönség, akinek szól; harmadrészt pedig az ismertségen. A Paramount esetében ezen még annak ellenére van mit tenni, hogy egy nagy amerikai filmstúdió nevét viseli, ami jól cseng a mozizás világában. Viszont a televíziózásban még nem eléggé ismert. Ebben nagy segítséget nyújtanak az olyan megmozdulások, mint például a Paramount Tetőmozi.

Esetleg vidéki helyszínekkel is?

Van ilyen tervünk is. Azt gondoljuk, hogy hosszabb távon tovább fog fejlődni, és kinövi magát ez a kezdeményezés.

Ha már Paramount Channel, akkor beszéljünk kicsit a csatorna első saját gyártású műsoráról. A Mindenki című Oscar-díjas film rendezője, Deák Kristóf készít egy fekete komédiasorozatot a Paramount Channel megbízásából Eszméletlen címmel. Az első három rész már le is ment, de még nincs befejezve.

Reméljük, hogy Kristóf hamarosan a sok teendője ellenére tovább fog tudni dolgozni rajta. Eddig három részt mutattunk be, első körben tíz részesre tervezzük, és szeretnénk, ha lenne még folytatása. Elég ritka és szokatlan dolog Magyarországon, hogy egy filmcsatorna is be tudjon mutatni egy minisorozatot, ami hazai gyártású. Az epizódok rövidsége miatt egy ilyen minisorozat értelemszerűen nem alkalmas a nézettség növelésére. Viszont egy jó kulturális befektetés, amely tovább építi a márkát is és közelebb hozza a nézőket.

Amikor szóba került ez a lehetőség, már felmerült Deák Kristóf Oscar-díjának perspektívája is. Ez önmagában már a filmekkel hozza összefüggésbe a produkciót, ráadásul pont olyan filmekkel, amelyek jól jellemzik a Paramount Channelt. Azt gondoltuk, hogy segíthet egy olyan márkát kommunikálni, ami magas minőségi színvonalat képviselő filmeket tűz a műsorára.

A portfólió egyik sajátossága a laza, könnyed kommunikáció, ami nem csak a Comedy Central vagy az RTL Spike, hanem a Paramount Channel kapcsán is elmondható.

Egyfelől akkor jó a kommunikáció, ha márkaazonos. Ha nagyon kilóg a karakterből, akkor mindenki furcsán fog rá tekinteni, és nem is lesz hatásos. A mi márkáink pedig inkább a fiatalokhoz szólnak. Összességében persze 18-49 közöttiekhez, de a portfólió nagyobb hányada inkább az alsóbb felét célozza meg. Ráadásul az egész vállalat a Music Televisionből nőtt ki. Ez önmagában is meghatározó, a cégnél dolgozók számára is.

Másfelől mindenben azt keressük, hogyan lehet érdekessé és izgalmassá tenni. Készültek olyan promók is, amik talán szokatlanok is egy olyen csatornától, mint a Paramount, de nem gondoljuk, hogy egy többnyire nívós filmeket sugárzó csatornát unalmasan kéne kommunikálnunk.

Úgy látom, hogy New Yorktól Moszkváig ez jellemzi a csatornacsaládot. Nem egy magyar sajátosságról van szó, bár azt gondolom, hogy a magyar promóink különösen kreatívak.

Bő egy éve beszélgettünk is erről a három Danival, akik a Comedy Central promóit készítik. Bár az utóbbi időben volt néhány igazán emlékezetes, mint a Cobra 11-hez és a Gyilkos elmékhez, valamint a Pumpedékhez készült RTL Spike ajánlók, és a Comedy-n is meglovagoltátok Fluimucil Ábel sikerét, mostanában mégis mintha valahogy háttérbe szorultak volna ezek a humoros ajánlók.

Talán inkább egy csomó minden más is előre jött időközben. Korábban a Comedy Central és a VIVA volt a fő terep, de közben feljött mellette a Paramount Channel, és most elindult az RTL Spike is. Emellett a kreatív csapat sok mindennel kísérletezik, ami nem feltétlenül promóció. Lehet, hogy nem is kerül annyira reflektorfénybe, de ha belegondolsz, hogy a Comedy-n mennyi filler készül – ezek az időt kitöltő egy-két perces műsorkák –, mint például Ééés Most, amely ugyanennek a csapatnak a fejéből pattant ki, és lesz még folytatása is.

London és New York után a világ harmadik legnagyobb Viacom központja Budapesten található. Mit vezéreltek innen?

Összesen tizennégy ország, a teljes adriai régió, beleértve Albániát és Bulgáriát is, valamint Csehország, Magyarország, Románia, tehát a teljes kelet-közép-európai régió tartozik ahhoz a szervezethez, amelyet részben Budapestről, részben pedig Varsóból irányítunk. Korábban Lengyelország az északi régióhoz tartozott a nemzetközi vállalat struktúrájában, de ez tavaly megváltozott és most már a legnagyobb kelet-közép-európai piac is a mi régiónkhoz tartozik. Lengyelország önmagában akkora, mint a térség többi része, és ott is egy hasonló méretű szervezet működik, mint itt Budapesten. Sokkal összetettebb feladat ezt közösen koordinálni, de ezzel sokkal izgalmasabb is lett a munka.

Több médiacégnek Magyarországon van a régiós központja. Mit gondolsz erről?

Ez nyilván attól is függ, hogy melyik cégcsoport melyik országban tudott igazán sikeres lenni, hol tudta először sikeresen megvetni a lábát és milyen perspektíva mutatkozott akkoriban a térség különböző országaiban. A magyar médiapiac hamar sokszínűvé vált és itt jól fejlődhettek, nagyobb teret nyerhettek a tematikus csatornák és portfóliók.

2015-ben a UPC-től érkeztél a vállalathoz. Milyen a Viacomban dolgozni? Mennyiben más ez a munka, mint amit eddig végeztél?

Lehetne úgy tekinteni erre, hogy ismét a "másik" oldalra kerültem, mint annak idején, amikor a sajtóból mentem át egy szolgáltatóhoz kommunikálni. Valójában mindig a médiával és annak a terjesztésével foglalkoztam, már újságíróként is, és most rendkívül érdekes a média világát belülről megtapasztalni. Különösen izgalmassá teszi ezt a feladatot, hogy nemzetközi szinten próbálhatom ki magam és ezzel is rengeteg új dolgot tanulhatok. Nagyon tanulságosak a kulturális és stílusbeli, vagy a sajtó működésében megfigyelhető különbségek és azonosságok az egyes országok között. A telekommunikáció világára sem az egyhelyben toporgás a jellemző, de a Viacomnál még a korábbiaknál is ambiciózusabb és dinamikusabb csapattal találkoztam, ami szerencsére cseppet sem ad lehetőséget arra, hogy unatkozzunk, úgyhogy ennél jobbat most nehezen tudnék elképzelni.

emTV.hu // Köszönjük a lehetőséget!

A bejegyzés trackback címe:

https://emtv.blog.hu/api/trackback/id/tr1612322747
süti beállítások módosítása